Saturday 19 January 2013

Faedah Mempelajari Ilmu Komputer


Faedah Mempelajari Ilmu Komputer


Pada zaman moden ini, manusia sudah mula berlumba-lumba mempelajari ilmu komputer kerana ilmu ini membawa banyak kebaikan dan faedah.

Baik murid-murid sekolah rendah mahupun sekolah menengah dapat memperoleh maklumat dalam pelbagai bidang. Ilmu komputer meluaskan ilmu pengetahuan seseorang murid.

Kini, seseorang murid boleh melayari laman web yang mengandungi bahan matapelajaran dengan hanya menekan butang papan kekunci komputer. Ini memudahkan murid-murid untuk mengulangkaji kearah peperiksaan.

Pada masa dahulu, segala urusan pejabat perlu dilakukan secara manual. Contohnya, menyimpan maklumat pentadbiran tetapi kini perkaran ini dilakukan dengan penggunaan komputer. Penggunaan komputer memudahkan rekod dan data.

Seseorang yang mahir dalam komputer akan juga mempelajari penggunaan internet.Melalui internet segala perkembangan dunia dapat diketahui dengan begitu cepat. Kita tidak perlu lagi menunggu surat khabar untuk mengetahui peristiwa dunia.Internet membawa pengguna mengelilingi dalam masa sekelip mata.

Memandangkan faedah yang begitu banyak dapat kita peroleh melalui komputer, kita harus menggalakan setiap rakyat di negara kita memepelajarinya.

2 comments: